Sayfalar

27 Mart 2012 Salı

Frekans Bölgesi ve Fourier Dönüşümü


Frekans Bölgesi ve Fourier Dönüşümü
Şekilleri sin ve cos fonksiyonları kullanarak ifade etmeye Fourier Dönüşümü denir. Doğadaki nesne şekilleri sin ve cos fonksiyonlarının toplamı şeklinde ifade edilebilir.



 Şekil 1 deki resme forurier dönüşümü uygulandığında Şekil 2 deki resim oluşur.Bu resmin görünebilmesi için bir takım değişiklikler yapılmıştır. Aksi taktirde ortadaki kare o kadar açık renktedir ki aradaki tonlama farkı bunu ifade edemez.

Sekil 1
Kod
rk=imread('r_kare.bmp');
f=fft2(rgb2gray(rk));
 imshow(fftshift(log(1+abs(f))),[]);

Şekil2
Frekans uzayını  yükselen ve alçalan değerler ile çarpma
Eğer frekans uzayını yükselen değerler ile çarparsak renk geçişleri daha belirgin olur , bir başka değişle kenarları çizmiş oluruz.Eğer alçalan değer ile çarparsak yüksek renk geçişleri düşer yani kenarlar belirginsizleşir ve resim matlaşır. Burada anlatılacak kodlarda sadece maske(“m”) değişkeni değişmektedir.
Kod
r=rgb2gray(imread('r_robot.bmp'));
f=fft2(r);
m=fft2([-1 -1 -1;-1 8 -1;-1 -1 -1],128,128);
g=m.*f;
t=ifft2(g);
imshow(abs(t),[]);
Yüksen
Birinci Maske

-1
-1
-1
-1
8
-1
-1
-1
-1

M1=fft2([-1 -1 -1;-1 8 -1;-1 -1 -1],128,128);
İkinci Maske
0
-1
0
-1
4
-1
0
-1
0

M2==fft2([0 -1 0;-1 4 -1;0 -1 0],128,128);

Alçalan
Birinci Maske
1
2
1
2
4
2
1
2
1

M3=fft2([1 2 1; 2 4 2;1 2 1],128,128);
İkinci Maske
1
1
1
1
1
1
1
1
1


M4=fft2([1 1 1; 1 1 1;1 1 1],128,128);

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder