Frekans Bölgesi ve Fourier Dönüşümü
Şekilleri sin ve cos fonksiyonları kullanarak ifade etmeye Fourier Dönüşümü denir. Doğadaki nesne şekilleri sin ve cos fonksiyonlarının toplamı şeklinde ifade edilebilir.
Şekil 1 deki resme forurier dönüşümü uygulandığında Şekil 2 deki resim oluşur.Bu resmin görünebilmesi için bir takım değişiklikler yapılmıştır. Aksi taktirde ortadaki kare o kadar açık renktedir ki aradaki tonlama farkı bunu ifade edemez.
Şekil 1 deki resme forurier dönüşümü uygulandığında Şekil 2 deki resim oluşur.Bu resmin görünebilmesi için bir takım değişiklikler yapılmıştır. Aksi taktirde ortadaki kare o kadar açık renktedir ki aradaki tonlama farkı bunu ifade edemez.
Sekil 1
Kod
rk=imread('r_kare.bmp');
f=fft2(rgb2gray(rk));
imshow(fftshift(log(1+abs(f))),[]);
Frekans uzayını yükselen ve alçalan değerler ile çarpma
Eğer frekans uzayını yükselen değerler ile çarparsak renk geçişleri daha belirgin olur , bir başka değişle kenarları çizmiş oluruz.Eğer alçalan değer ile çarparsak yüksek renk geçişleri düşer yani kenarlar belirginsizleşir ve resim matlaşır. Burada anlatılacak kodlarda sadece maske(“m”) değişkeni değişmektedir.
Kod
r=rgb2gray(imread('r_robot.bmp'));
f=fft2(r);
m=fft2([-1 -1 -1;-1 8 -1;-1 -1 -1],128,128);
g=m.*f;
t=ifft2(g);
imshow(abs(t),[]);
Yüksen
Birinci Maske
-1
|
-1
|
-1
|
-1
|
8
|
-1
|
-1
|
-1
|
-1
|
İkinci Maske
0
|
-1
|
0
|
-1
|
4
|
-1
|
0
|
-1
|
0
|
Alçalan
Birinci Maske
1
|
2
|
1
|
2
|
4
|
2
|
1
|
2
|
1
|
İkinci Maske
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder